Massakern på Columbine High.

Jag har nu läst ut en artikel, Massakern på Columbine High.
Det är en bilaga från Aftonbladet. En artikelserie om Brott man aldrig glömmer.
Denna gången var det om dom otroliga hemska morden på Columbine High. Columbine ligger utanför Denver, Colorado.
Där inträffade det ett fruktansvärt brott, ett utav dom hemskaste brotten i USA:s historia faktiskt.
Året var 1999, den tjugonde april för att vara exakt. Två killar har bestämt sig för att försöka bomba hela skolan och döda så många som möjligt. Något gick dock snett bomberna utlöstes inte men dom fortsatte sin plan med att döda så många som dom kunde, med gevär som dom har fått tag i, och sedan ta sina egna liv. Totalt dödade dom 13 av sina skolkamrater och lärare och skadade 21 stycken. Avsluta gjorde dom genom att sjukta sig själva i huvudet och dö.

Läs hela artikeln om hur det gick till, minut för minut.  
Tyvärr måste man vara medlem på aftonbladets hemsida, men om det inte kostar något så tycker jag att ni ska bli medlemar bara för att läsa artikeln. Det är värt det. Man får en helt annan uppfattning på vad som igentligen hände, enligt mig. Det var mycket bra skrivet av Jon Forsling.
Jag ska bara varna känsliga, det kan vara ganska jobbigt vissa delar.
Kom till hemsidan här.

Kommentarer
Postat av: Hallenz

Se filmen Bowling For Columbine, den är riktigt bra!

Har läst hela wikipedia artikeln för längesen, också minut för minut, hemskt och fascinerande.

2011-01-10 @ 22:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0