veckans filmer.

Jag kommer inte ihåg alla men dom fyra senaste är: (trumvirvel)
EN JULSAGA (A christmas carol 2008)
THE BOYS ARE BACK
THE MEN WHO STARE AT GOATS
THE MESSENGER!

En julsaga.
Av Charles Dickens.
En mysig historia om en girig gammal man, Ebenizer Scrooge, som hemsöks av tre andar (fyra om man räknar med Marley). Mycket bra gjord och väldigt gullig. I denna version ser vi Jim Carrey som Mr. Scrooge och de två första andarna.
 Vi i ettan på fässbergsgymnasiet, med tvåorna (det var mest tvåorna), gjorde denna som våran "julteater" och det var väldigt kul att se den på film och får jag säga det själv (det får jag) så gjorde vi den jävligt bra.



The Boys are Back.
En sorlig vacker historia om en man som plötsligt förlorar sin fru i cancer. Han "makes every day count" och lever sitt liv med sin son och även hans andra son som han lämnade för många år sedan för att flytta med sin nya fru (hon som dog) till Australien. I huvudrollen, Clive Owens + mycket mycket bra barnskådespelare.



The Men who Stare at Goats.
En ganska knäpp, rolig film om en man som åker, på ett bananskal, med på en resa han aldrig glömmer med en man som är en jedikrigare som har fått en gets hjärta att stanna bara genom att glo på den. Bra film. Många kändisar var det också, George Clooney, Jeff Bridges (som förövrigt min mor tycker är snygg, håller ni med henne?), Ewan McGregor (mer min smak, jum) och Kevin Spacey.



The Messenger.
En krigsveteran är hemma efter en skada och för att fortsätta käna sitt land får han ett jobb som innerbär att medela den närmsta annhöring till de stupade soldater som dör varje dag i krig som i Irak. Samtidigt som han kämpar med sina hemska minnen från kriget.
Mycket bra film, inte för mycket men inte för lite, perfekt.
Huvudkaraktären, Ben Foster och han medspelare Woody Harrelson som även blev vinnare av priset som bästa manliga biroll, var otroliga.  



Jag rekomenderar dom alla.

Puss på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0